نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2106
-
الف
+

آخرین خبرها از بزرگترین پروژه تاریخی فلمسازی ایران

«امرالله احمدجو» نویسنده سریال «سلمان فارسی» جزئیات جدیدی از ساخت این سریال را ارائه داد.

به گزارش آی فیلم2، سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی «داوود میرباقری» از جمله تولیدات ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که در ۴۰ قسمت قرار است در بستر داستان زندگی «سلمان فارسی» به سه دوره تاریخ ایران(یزانس و اسلام، دو بخش کودکی و رحلت پیامبر اسلام و بازگشت سلمان به مدائن) بپردازد.

گفته می‌شود که «داوود میرباقری » برای فلمبرداری قسمتی از این سریال قصد دارد که از لوکیشن فلم محمد رسول الله (ص) هم استفاده کند و باتوجه به گستردگی پروژه لوکیشن‌های دیگری نیز در حال بررسی برای انتخاب است.

امرالله احمد‌جو که گفته می‌شود دو سال از زمان خود را صرف نگارش سریال «سلمان فارسی» کرده، درپیوند با آخرین وضعیت این سریال گفت: پیش‌تولید پروژه سلمان خیلی وقت است که آغاز شده است. شاید بتوان گفت که این سریال، بزرگترین پروژه تاریخی فلمسازی ایران است که در حال تدارک است و انشالله قرار است داوود میرباقری سال روان فلمبرداری آن را آغاز کند.

احمدجو در پاسخ به این پرسش که بازیگر نقش سلمان فارسی چه کسی است،  به ایلنا گفت: هنوز مشخص نشده که کرکتر سلمان را چه کسی بازی می‌کند ولی احتمالا بازیگر این نقش از چهره‌های شناخته شده نخواهد بود.

این نویسنده ایرانی درباره داستان سریال «سلمان فارسی» توضیح داد: قصه ما از تولد سلمان آغاز می‌شود اما این کرکتر مقاطع مختلفی دارد و بر همین اساس قرار است دوران‌های مختلف زندگی این شخصیت از جمله جوانی، میانسالی، کهنسالی و حتی نوجوانی به تصویر کشیده شود. 

کارگردان سریال «روزی روزگاری» همچنین درباره علت کاهش تولید آثار تاریخی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ساخت آثاری با این ژانر نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و ما کمتر شاهد تولید فلم‌ها و سریال‌های تاریخی هستیم که به نوعی دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد.

ب م

نظر شما
ارسال نظر